Olen väsy...

Siivosin yli 2 tuntia just tätä kämppää, saaliina...

... 2 jätesäkillistä pois mentävää tytön vaatteita

... sohva lähti sohvien hautuumaalle

... olohuone on siisti

... pyörän kohtalo mietitty

... keittiö on imuroitu ja olkka myös

... 2-3 jätesäkkiä ja muutama muovipussillinen roskia viety

... tee tarjoilu

 

Olen tässä muutaman päivän kysellyt ja miettinyt, voiko gluteenitonta piparkakkutaikinaa pakastaa. Olen ajatellut tehdä sitä ja sit jakaa se taikina niin, että ottaisin pakkasesta vaan sen verran kun tarviin, ehkä n. pellillisen. EIhän tästä kukaan tainut ymmärtää ollenkaa =D Mulle on faces sanottu että voi pakastaa, joten voisin alkaa kokeilla. Mulla taitaa olla 2 eri taikina ohjetta. 

Muutenkin tekee mieli alkaa tekee jouluisia leivonnaisii, vaikka en niitä sellai söiskää. En ainakaan tällä hetkellä. Olen yrittänyt ettiä lähi kaupasta piparkakku maustetta, siinä onnistumatta. Pitää varmaan sit ettii erikseen ne mausteet, jos onnistuu. Kattelin myös taatelia, kun tekis mieli taatelikakkua. Muistan kun äiti tai mamma teki sillon kun olin pieni taatelikakkuu ja se oli hyvää. Mutta lähikaupassa oli vaan semmoinen iso pussi, missä on isoja taateleita. Jossain on ollut sellainen tiiliskiven näköinen taatelipaketti. Mitä eroa näissä on?  

Mitä vielä vois joulu juttuja tehä?

pipareita, taatelikakkua, kardemumma muffineita, piparimuffineja