Tumman siniset matkasivat tuttavan matkassa tänään uuteen osoitteeseen. 

Täällä sen kun sairastetaan. Tyttö sai tiistaina lähdön koulusta jo aamulla, kun oli oksentanut. Onneksi se meni jo päivän mittaan ohi. Äiti ilmoitti eilen että hänellä on kuume noussu ja illalla hän alko oksentaa. Tänään äiti soitti ja sano että isällä on kuume noussu ja myöhemmin kuulin että hän on oksentanut ja ripuloinu koko yön. 

Mun lääkekuuri loppui torstaina aamulla. Tosin sen mä söin tohon mahaani. Mahani on koko viikon ollu kipee ja mitä enemmän menee ni sitä kipeempi se on. Tänään makuulla on hyvä olla, mut jos oon pystys sattuu. Olen jo viikko sitten sanonut tututlle että jokseekin tuntuu että toi lääkekuuri ei vaikuttanut yhtikäs mitään. Ootan vaan sitä päivää, jolloin istun taas ripuloimassa. Olen yrittänyt syä lihaa, kanaa, kasviksii, makaronia, riisii, perunaa. Kaikkien tulos on sama. Olen ihan neuvoton jo. Ja joku tulee mulle sanoo että mun ruokavalio ei o kohilla, ni miten mä sen voi uudistaa? Mitä mä voin vielä kokeilla? Karppauksen kanssa en voi oikee tehä mitään. 

Lapasia olen tehnyt. Yhdet vaalean harmaat on tehtynä jo, pitäisi vaan jaksaa päätellä ne. Yhdet kirkkaat on tekeillä. Kokeilin noita lapasia tehä suljettuna neuleena. Hiukan hankalaa se on, mut onnistuu ja tulee kauniit saumat. Olen jo miettinyt käyttää tota systeemiä sukkiin. Ehkä joskus tulevaisuudessa. Kuhan saan tarpeeksi lapasia tehtyy varastoon, että on antaa lahjaksi. 

Meijän vanhapoika