Olen tällä hetkellä tätä kirjoittaessa aika loppu pyörii viranomaisten lika sankona. Siksi että he eivät  voi ajallaan käsitellä toisen hakemuksia, vaikka ne on yli kuukauden viety ennen umpeutumista. Ok, tiedän että tässä on ollut joulu ja uusi vuosi, mut kohta tulee myös juhannus. Onko se parempi pitää toinen rahattomana ja epätietoisena tulevasta? postiluukusta tulee laskuja koko ajan, mutta millä niitä maksaa, kun ei ole rahaa maksaa ees vuokraa?

No mä sitten menin soittaa sosiaalikeskukseen ja kysyin mitä tehä tässä tilanteessa. No ekana kuulin että mulla on TAAS vaihtunut sossu ihminen, eikä mulle asti olla infottu sitä. Meillä on asiat hieman erinlailla kun ehkä naapurilla ja näin olisi kivempi että kyseinen sossu tietäisi asioista enemmän mitä pitää. Sillä meillä ei ole ketään muutakaan, keneltä kysytään esim. tytön tapaamisjutuista tai niistä ongelmista tai jostain ihan muusta. No jaa, jätetään se siihen. No siellä sitten siaisen siainen kertoi kuka oli ja että hän on tämän viikon siellä ja ensi viikolla tulee uus. JUST. Kerroin asiani. Sossu sanoi että saan apua sieltä. JEE. hän sanoi kattovan että miten tässä menetellään. lupasi soittaa uudelleen. Ennen kun lopetimme, kysyin mites mun sairaalalaskun kanssa, joka on tulossa ihan koska vaan. Hän sano että se kuuluu mulle. Eli pitääkö mun se maksaa ilman että sitä huomioidaan mihinkään? ei mulla muuta, kun se ei ole mitenkään pieni summa ja tässä raha-ahdingossa sekin euro on suuri mun kukkarolle. En jaksanut sitten alkaa enää siitä kiistää.

Jäin odottelee sossun takasin soittoa. Aika kului ja aloin luopua toivosta jo. Sitten se soitti ja sano että mä saan loppu kuusta rahaa. Aloin jo innostuu, et JEE! Sopisimme että ei tehä viel toimeentulohakemusta, jos kerran saan paljon rahaa loppu kuusta kelasta ja näin ollen en ole rahaongelmissa enää laskujen kanssa.

Eilen sitten soitin kelaan, kun ei netissä tiedoissani viel ollu varmistusta, että saisin rahaa. Kelan virkailija sanoi että mitään päätöstä EI OLLA TEHTY. Ja että hän ei ymmärrä mistä sossu on tiedon maksusta saanut.

Näin ollen mun asumistuki ja kuntoutustuki on edelleen katki, eikä kukaan tiä koska ne jatkuu ja miten jatkuu.

Että näin ihana on sossu ja kela täällä päin.

Tossa joulun jälkeen kirosin kaupungin sairaalan penkin alle. En tiä nyt, olenko tänne siitä kertonut. Mut alkaa ketuttaa todella viranomaisten käytös.

Jos meet TKSään, niin lääkäri nauraa sulle päin naamaa ja käskee psygiatrille.

Jos saat lähetteen osastolle ja meet sinne, niin sieltä heitetään pellolle, ilman alleirjoitusta tai lappuja. Pelkälle tyhjän päälle vaan. selviytymään yksin omien ongelmien kanssa ja toivoen että jaksat jotenkin ottaa elämästä kiinni.

Jos laitat kelaan lappuja, niin niitä käsitellään viellä 2n kk päästä ja luullaan että YH selvii kasvavan lapsen kanssa pelkällä kraana vedellä.

Jos otat sossuun yhteyttä, ne ovat aina isän puolelle lastensuojelussa. Isä voi olla monta vuotta "karussa" ja aina hän on se ihminen joka tekee oikee. Jos kysyt rahaa tai apua, niin ne valehtelevat sulle, ettet menis vaan heitin rahoja pyytää tai saamaan.

Mihin tässä enää uskoo? keneen voi luottaa?

Olen loppu kuusta menossa tks lääkäriin ja kauhulla ootan miten mua kohdellaan siellä tällä kertaa. Tietenkin joudun maksaa sen poli maksu, mut saanko rahan edestä sellaista kohtelua että olisin ihminen. Otetaanko ongelmat tosissaan, vaan saanko jatkaa pelkäämistä vielä kauan.

Olen myös menossa toiselle lääkärille. Kauhulla ootan mitä se sairaalareissusta sanoo. Mä tein mitä mut käskettiin. Mä en ois halunnu sieltä pois, koska tiesin etten ollu kunnossa. Onko se mun vika, että olen niin väsynyt ja voimaton, etten jaksa olla normaali? Yritän selvitä hammasta purren jokaisest apäivästä. Yritän miettiä mitä kaikkea mun tarvii muistaa ja koska.

Mut tämä Suomi onkin hyvinvointi valtio.

Anteeksi tämä saarna. ja kiukuttelu.