Vaikka tänne tuleekin näitä päivityksia, niin en ehkä aina ole paikalla. Ja huomisesta lähtien voi olla, etten pääse koneelle pitkään aikaa.

Niin kun jotkut ehkä on jo lukenut, olen aika heikossa hapessa. TÄmä ei ole mitenkään yllätys. Olen hammasta purren yrittänyt pärjätä ja selvitä päivistä eteenpäin, mutta NYT olen huomannut senkin olevan jo liikaa mulle. EN pärjää yksinäni enää tässä tilassa. EN tiä mitkä on sitten vaihtoehot ja mihin jalat osoittavat.

Sen tiedän ainakin, että meidän joulu on erinlainen tänäkin vuonna. Onneksi tytöllä on niin kultaiset isovanhemmat, että ne jaksavat, kai. Ehkä tytön ympäriltä löytyy vielä jotkut "yllätys" ihmiset jotka tekevät jotain että tytön joululoma olisi hauska. Onneksi ainakin vuoden vaihteen jälkeen hän pääsee yhen tutun luokse leikkii. Sitä tyttö on odottanut kun kuuta nousevaa.

Olen sentään pystynyt kaikista ongelmista huolimatta lähettää joulukortit, niille keiden osoite mulla ei ole. Olen pyytänyt niitä sitten fb:n ja sähköpostiste, mutta...

Olen selvinyt tämän vuoden myynti jutusta itsenäisyyspäivänä. Tosin ne pienet rahat meni heti seuraavana kauppaan ruokaan. Mut kumminkin. Sain viettää ihanan päivän äitini kanssa.

Olen saanut joululahjat kasaan, tosin siskon ja siskonpojan lahja on paketoimatta vielä, mut sekin hoituu myöhemin. Tytön toinen lahja on koristelematta ja toinen paketoimatta. Kolmas en jaksa sittenkään tekee. Isä nyt ei saakaan sit niitä huopatossuja, mutta teen ne sitten kun saan ohjeen ja jaksan ettiä lankoja täältä kämpästä. Äitille mulle ei ole mitään, mut kai mä annan sit rahaa niihin alusvaatteihin (niin ku monet vuodet on halunnu). Pitää vaan se tytön essu koristella vaik tänään loppuu ja jättää se sellai että äiti löytää ja silittää sen värin kiinni. Kyl äiti ne sitten paketoi.

Itellä ei ole sellaista fiilistä että haluaisin edes yhtään lahjaa avata. Haluaisin vaan olla rauhassa ja yksin. Niin yksin, etten ole yli viikkoon ulkona käynyt. Huomenna sekin rikkoutuu. TÄllä hetkellä en jaksa ajatella kamalasti, mitä lahjoja saan. Olen aikaisemmin äitille kertonut mitä tänne voi hommata ja mitä ei.

Mut en jaksa enempää jaaritella. Toivon vaan että muilla olisi paljon paremi joulu tänä vuonna mitä mulla. tai meillä.

Ps. teen noita tilkkuja koko ajan, nyt kun sukka/lapaskausi meni. Ei jaksa muuta ajatella tällä hetkellä kun pylväitä virkata. Värejä vaihella. Jossain vaiheessa pitää kyl alkaa niitäkin sit yhistää, kun on aika moinen pino jo tullu. En yhtään tiä montako tilkkua on tuol laatikossa jo ja montako on tos puol valmiina. Mut kaipa se peitto sit joskus valmistuu, tai jollei muuten niin sitten niitä pikku peittoja, mitä isäni sai.

Kuvaamatta on muutamia kolmiohuiveja ja yhen huovitetut lapaset. Sitten on tytön askarteluita ja lappuja ja kaikkea muuta mitä täällä oon tehnyt. Lataan ne tänne sitten kun jaksan. Pitäisi vaan noi pari sukkaa jonkun päätellä, että saisin jalkaani. Olen vihdoin saanut itelleni tehtyä sukkia. Ennen tätä talvea en ollu yhtään sukkaa itelleni tehnyt, mutta nyt mulla on 3 paria. Tytölle tarvii kai alkaa tekee sukkia. Viime vuotiset alkaa olee aika pienet jo. Hyvässä ja kovassa käytössä tyttö niitä käyttää. Ihana on kattoa, kun tyttö tulee ja jalassa on mun tekemät sukat.