Pieni ilmoitusluontoinen asia. 

KOska mun geenitulos keliakiassa osoittaa että mulla on mahdollisuus saada se aika suuri ja koska gluteeni aiheuttaa mulle oireita, niin yritän sitä parhaani mukaan välttää. Olenkin täällä aika paljon tehnyt jo gluteenittomia (viljattomia) juttuja ja tulen tästä eteenpäinkin tekee. Sen tiän että tytön vierotus viljattomaksi on hankalaa, joten hänellä saa olla omat makaroonit ja kaurapuurohiutaleet kaapissa. Mutta leivonnaiset saa olla tässä huushollis aika pitkälti ilman gluteenia. 

Vielä pitää tota porkkanaa kattoo, tuoko se allergia jutun mulle. Mut tä vois oikeastaan olla kohta "koekeittiö" 

Onneksi gluteenin pystyy nykyään siirtää aika paljon gluteenittomaksi. Makaronit ja pastat voi vaihtaa ja erinlaisia jauhoja käyttää. Varmaan mulla tulee niitä epäonnistumisia aika paljon, mut kai niitä muillekin tulee. 

TÄnään ten broikkusuikaleesta joko ns. pataa tai kastiketta. Viikonloppuna kokeilin ekan kerran elkämässä tehä gluteenittomaa ruskeeta kastiketta ja onnistui. Kuvaa en saanut, sillä akku oli loppu kamerasta. Teen sitä kastiketta useammin ja näin saan siitä kuvaa varmasti...