Pitäisikö taas alkaa purkaa sydäntä, ni ku joku aikaa sitten tein. Tosin tällä kertaa ei tarvi kenenkään kuolemasta alkaa kirjoittelee, va tästä ihanasta koululaitoksesta.

Tyttö toi perjantaina lapun koulusta, että koululla olisi urheilupäivä keskiviikkona ja sukset on pakolliset. Mistä kummasta mä sellaiset tolle saan? Likka on liian pitkä ja iso, että vuoden vanhempi serkun sukset ovat liian pienet, enkä tiä mahtaako hä ees lainata niitä edes.

Harmittaa vaan tytön puolest.

Jos mulla olisi kaveri piiri ja sukulaisuus olisi niin suuri, ni varmaan tämäkin ongelma olisi pieni. Mutta kun mun lisäksi tytöllä ei ole kun vanhempani, siskoni (joskus) ja pari tuttua. Vaikka tytöllä on isä, niin häneltä on ihan turha mennä pyytää edes kaupasta pantaa ostaa. Tytön kummit asuvat pohjosessa, mä en ainakaan heihin ole yhteydessä ollu ristiäisten jälkeen (että kun hyvät 3 kummia!). EN uskalla ottaa FB:ssä yhteyttä heihin, kun en tiä missä mennään.

Ei meillä rahassa kylvetä niin ku roope-setä. Mutta ei meillä aina tarvi laskee senttejä. Joskus ostetaan enemmän, mutta ne on kaikki kauan harkittuja juttuja ollu. Rahaa on säästössä ja niitä käytetään, jos tarvii. Tyttö pääsee aika pitkälti kaikkeen mihin voi mennä. Hänelle ostetaan välillä hieman liikaakin kaikkea.

Harmittaa vaan että esim. polkupyörien osalta, suksien ja luistimien osalta on hieman tiukkaa. Ehkä siksi että niihin uppoo kerralla niin paljon rahaa tai jotain. Tytölle on luistimet ostettu ja nyt tarvii tänä talven jälkeen alkaa hommaa uudet. Olen jo katellut kaupoista hintoja. Pyörää olen katellut jo pari vuotta. EN halua mitään 200 euron maasturia hänelle. Suksien kanssa on vähän ollu niin ja näin, kun epäilen että noi lumet on va hetken huvituksia.

Nyt tähän joku voisi ehottaa kirpparia. Tytöllä on siitä huono osa elämässä, että hänelle tarvii kaupan kengät ja luistimet olla. Eli ei mieluiten saa olla toisten jo aikaisemmin käytetty. Tytön jaloissa on hieman ongelmia.

Vaikka asun isossa kaupungissa, niin kirpparit on aika kiven takana, ainakin kun kulkuneuvona on va linja-auto ja rajattu aika.

No jaa...

Huonojakin uutisia on...

Taas sai olla koekaniini ja osasin jo iloita että tämä coktail sopisi muhun, mutta nyt vkl:n aikana on tullu ongelmia terveyden kanssa. Grr... MIKSI MINÄ AINA??? vaikka energiaa on kun pienes kyläs, niin kropan kunto on niin huonos jamas, että enää ei energiat riitä sitä kannattamaan. Olen saanut kuulla to asti sitä että menen ja teen asiat kun hullu. Mitään tolkkua tekemisistäni ei ole. En oikeastaan itekää pysy omien tekemisisten mukaan. Olen kun jossain kropas, mitä en ite hallitse.

Olen torstaina siivonut, tehny ruokaaa, ommellu lapasia 7-8, käyny kaupassa. sit pe-su aikana olen leiponut leipää, siivonnut kämpän (hei, mun huoneeseen mahtuu kävelee ilman esterataa :) ), virkannut tytölle lakin, leikellyt pääsiäiskoristeita , yhen illan aikana virkkasin varmaan toista kymmentä tilkkua, eilen illalla neuloin sukat, puoliks kypärälakin, puoliks tiskirätin, tossuakin neulon kovasti ja virkannut tilkkuja. Olen urheilua katellu telkkarista. Puhunut puhelimessa. nettaillut, tapellut tiskikoneen kanssa, tiskannut. JNE jne...

Yleensä en saa itteäni mihinkään liikkeelle...

Mutta töitä tulee tänne, aina joka päivä jotain. Älkää välittäkö vaikka joskus olisi jotain tylsääkin. Leivontaa on ainakin tulos ja sit neulontaa ym. Katotaan milloin mitäkin. Pitäisi niitä ristikoiden juttujakin kattoo, saisinko ne liitettyy tänne.